Kundecase

Hornbæk Golfklub

Vi er med til at redde menneskeliv​

​Der er flere historier i medierne om hjertestartere, der fejler eller løber tør for strøm, på et kritisk tidspunkt.
​Hvad flere ikke ved, er, at mange hjertestartere, udbudt på markedet, ikke lever op til alle krav fra sundhedsstyrelsen.

​Hjertestartere gør en forskel. Tal viser at antallet af danskere, der overlever et hjertestop, er steget markant i
​de senere år, da antallet af tilgængelige hjertestartere er blevet mere udbredt i Danmark; men det koster menneskeliv,
​hvis hjertestarteren fejler.

​Hornbæk Golfklub er kommet i forbindelse med leverandøren Hjerte112, da det er Golfklubbens opfattelse,
​at det er vigtigt at have sikre hjertestartere på deres område. Golfklubben har investeret i hele 2 af dem og
​det er ikke svært at forstå, hvorfor:
”Vores kunder er generelt over halvtreds år gamle. Det er simpelthen god fornuft at have hjertestartere.” fortæller
​klubmanager, Henrik Brandt.
”Alle hjertestartere er også tilgængelige for lokalområdet, da de er placeret på tilgængelige områder således at
​de kan tilgås alle døgnets timer og ugens dage.”

​Klubben har i mange år haft hjertestartere liggende, i tilfælde af, at et af medlemmerne skulle få brug for det.
​Disse hjertestartere er dog nu forældet og lever ikke op til alle krav som sundhedsstyrelsen har opsat i forbindelse
​med livsvigtige apparater.

”Prisen er afgørende.” fortæller Henrik Brandt fra Hornbæk Golfklub. Når virksomheder eller foreninger vælger,
​hvor de skal købe deres hjertestartere, kigges der, som med så mange andre typer produkter, på prisen.
​Hornbæk Golfklub kiggede efter et samlet tilbud på hjertestartere, den løbende service, samt øvrigt
​brandsikringsmateriel, som skumslukkere, førstehjælpskasser med mere. Ved investeringen i ’trygheden’ var
​det vigtigt, at hjertestarterne lever op til sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Hjerte112 er én af de få virksomheder i Danmark, som tager kravene alvorlige. Hos Hjerte112 leveres hjertestartere,
​som overholder alle anbefalinger og krav fra sundhedsstyrelsen. Konsulent Peter Mørup forklarer: ”Vores hjertestartere
​måler på personen, der har fået et hjertestop og med en stemmeguide fra apparatet, får redningsmanden forklaret
​med hvilken kraft og takt, som trykdybde og hastighed kræver. Dette er med til at øge chancerne for, at personen overlever.”
For virksomheden Hjerte112, er der fokus på, at disse livsvigtige apparater også skal være til at betale.

​En besparelse op mod 35 procent

​Henrik Brandt fra Hornbæk Golfklub er godt tilfreds med sine nye hjertestartere fra Hjerte112.
”Vi sparede op mod 35 procent på det samlede tilbud, som Hjerte112 kom med, på de nye hjertestartere og øvrigt sikkerhedsudstyr.”

Hjertestartere skal løbende serviceres for at sikre funktionaliteten. Det kræver opdatering af software eller nye elektroder.
​Hjerte112 leverer automatisk nye batterier til virksomheden, så trygheden ikke forsvinder og udstyret ikke oplever svigt
​i uheldige situationer.

Uddannelse af personale bidrager også til tryghed. Hornbæk Golfklub sendte flere medarbejdere på kursus hos Hjerte112.
​”Vi prioriterede især at træne vores golfværter. Det er dem, der kører rundt på Greenen og holder øje med vores medlemmer,
​så det er oplagt, at de ved hvor hjertestarterne er placeret og hvad man skal stille op i situationen.” udtaler Henrik Brandt.

​Han tilføjer slutteligt:”Hjertestarterne er dog så nemme at bruge, at man nærmest kan gøre det i søvne, på grund af stemmeguiden.”

Hjerte112 Kundecase

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os